X
x جهت سفارش تبليغ در سایت ثامن بلاگ کليک کنيد



هیئت انصار الحسین مشهد اردهال - آرشیو 1392/5
هیئت انصار الحسین مشهد اردهال - آرشیو 1392/5
<-Description->
1 2 3 4 5 نسخه قابل چاپ
نوشته شده در تاریخ 1392/5/13 توسط محمد عظیمی
آدرس دانلود نرم افزار :
http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=292cc124c25b6ab0a5bce078882d53b5
برای دانلود آدرس بالا را کپی کرده (copy)و در قسمت وارد کردن آدرس در بالای صفحه وارد کنید.(paste)

اردهال





برچسب ها:
1 2 3 4 5 نسخه قابل چاپ
نوشته شده در تاریخ 1392/5/13 توسط محمد عظیمی




کربلای ایران





برچسب ها:
1 2 3 4 5 نسخه قابل چاپ
نوشته شده در تاریخ 1392/5/13 توسط محمد عظیمی

http://www.ardehal.org/System_Management/image/albumx1/big/-8588374577530088795.jpg



http://www.ardehal.org/System_Management/image/albumx1/big/-8588374563141966635.jpg







ادامه مطلب...


برچسب ها:
1 2 3 4 5 نسخه قابل چاپ
نوشته شده در تاریخ 1392/5/7 توسط محمد عظیمی

خداوند متعال در چهارمین آیة سورة مبارکة قدر می‌فرماید:
تنزّل الملائکة و الرّوح فیها بإذن ربهّم من کلّ أمر.
فرشتگان و روح، در آن شب به دستور پروردگارشان با هر فرمانی (برای تقدیر هرکاری) فرود آیند.
فعل مضارع «تنّزل» دلالت بر تکرار و بقاء «لیلةالقدر» دارد، و در آیات سوم و چهارم سورة دخان نیز:
فیها یفرَق کلّ أمر حکیم.۱
در آن شب، هر فرمانی، برحسب حکمت صادر می‌شود
دلالت بر تجدد و دوام دارد. زیرا هیأت نحوی باب «تفعّل» اگر دلالت بر پذیرش یا تکلف یا هر دو می‌نماید. ظاهر این فعل‌ها، خبر از تفریق و تنزل امر در لیلةالقدرهای آینده می‌دهد.
این امر که در زمان رسول خدا(ص) به آن حضرت نازل می‌شده‌است، در هر شب قدر، باید بر کسی نازل و تبیین و تحکیم یا کشف شود که به افق نبوت نزدیک و پیوسته باشد.
قبول اصل وصایت رسول اکرم(ص) و امامت، ناشی از این معنی و مبتنی بر همین اساس است.
هنگامی که کسی قرآن را به عنوان کلام خدا پذیرفت به این معنی که همة سوره‌ها و آیات آن را پذیرفته است و یک مسلمان واقعی هم کسی است که تسلیم همة آیات قرآن باشد، پس هر مسلمانی الزاماً باید سورة قدر، و از آن سوره شب قدر، و استمرار آن را تا قیامت بپذیرد و لازمة پذیرفتن آن، آیة (تنزّل الملائکة…) که هر فرد با ایمانی ناگزیر از قبول آن است، این است که بپذیرد که در شب قدر فرشته‌ها و روح از جانب پروردگار با هر امری فرود می‌آیند و این امر یک متولی و ولی می‌خواهد که متولی و ولی آن امر باشد. اینکه خداوند در آیات سوم و چهارم سوره دخان می‌فرماید:
در آن شب هر فرمانی، برحسب حکمت صادر می‌شود٭ فرمانی از جانب ما، و ما همواره فرستندة آن بوده‌ایم.




ادامه مطلب...


برچسب ها:
1 2 3 4 5 نسخه قابل چاپ
نوشته شده در تاریخ 1392/5/7 توسط محمد عظیمی

آنچه خـوبـان همه دارنـد تو تنها دارى حکـومت مهدى(ع) تجلـى قدرت لایتناهـى خداوند است و ایـن اراده و خواست خداست که به ایـن بنده صالحـش چنان قدرتى بدهد که تاکنون به هیچ یک از بنـدگـانـش نداده است. مطـالعه در قلمـرو غیبت و ظهور و شخصیت حضـرت مهدى(ع) همگان را سخت شیفته دیدار مهدى(ع) مـى کند. بدین جهت, برآن شدیـم در ایـن نـوشتار کـوتاه با نشان دادن تصـویرى اجمالـى از مظاهر اقتـدار مهدى(ع) خـوانندگان عزیز را به یاد روزگار مهدى(ع) بینـدازیـم, به امیـد اینکه در روز ظهورش افتخـار خـدمت در حضـورش را داشته باشیم. ان شاءالله.


همراه با موکب مهدى(ع)
چه زیباست بـدانیـم او که مى آیـد به چه شکلـى ظهور مـى کنـد, چه مى پـوشد, در دستـش چیست, باخود چه مىآورد و همراهان او کیانند؟ براساس روایات موجـود, هنگام ظهور, فرشتگان ملا اءعلا غرق شادى و سرورند. فرشته اى بالاى سـرمهدى(ع) قرار مى گیرد و فریاد مـى زنـد
اى مردم! ایـن حضرت مهدى است, از او پیروى کنیـد.(۱) پیامبر(ص) فـرمـود




ادامه مطلب...


برچسب ها:
1 2 3 4 5 نسخه قابل چاپ
نوشته شده در تاریخ 1392/5/4 توسط محمد عظیمی
 قالیشویان( قالیشویان از منظر تقویم تاریخ )
 یکی از رسوم سنتی مذهبی که سالهای مدیدی در منطقه مشهد اردهال صورت می گیرد مراسم قالیشویان می باشد که در نزدیکترین جمعه به روز 17 مهرماه هرسال ، یا در دومین جمعه مهرماه هرسال انجام می شود . شاید تنها مراسم مذهبی باشد که به تاریخ هجری شمسی انجام می گیرد،زیرا تمامی مناسبتهای ولادت و شهادت ائمه اطهار و فرزندان آنان به تاریخ هجری قمری محاسبه شده وهرسال گردش دارد ولی مراسم قالیشویان در دومین جمعه مهرماه هرسال در اردهال برگزار می شود.
  تاریخ شهادت علی ابن باقر (ع)آنگونه که در تذکره ی امام زاده مورد بررسی قرا گرفته 27 جمادی الثانی سال 116 هجری قمری بوده است  اینکه در دومین جمعه مهرماه هرسال مراسمی بزرگ انجام گیرد جای بحث دقیق و موشکافی علمی و تاریخی دارد.
 
برای توجیه اینکه چرا یک شهادت به تاریخ شمسی صورت می گیرد ، علل و ریشه هایی مورد بحث قرار می گیرد که از منظر گاههای مختلف قابل بررسی است که یکی از آنان از منظرگاه سنت های ایران باستان و قدیمی است و نویسندگان مختلف ریشه های مختلفی درباره انجام مراسم ذکر کرده اند.
در فرهنگ ایران زمین پیوسته قهرمانی برتر و انسانی کامل حضور داشته است . کشتن سیاوش پور کاووس پادشاه ایران و کشتن وی توسط افراسیاب، باعث خشم ایرانیان می شود و سپاهی بزرگ از ایرانیان سلحشور به سرکردگی رستم به کین خواهی و انتقام خون سیاوش بر می خیزد وبا کشندگان او به جنگ و نبرد می پردازد . سیاوش در فرهنگ ایران یک شخصیت مذهبی نیز به شمار می رود . 


1-جزوه بنیاد پژو هش های آستان قدس رضوی ،ص 7  

ودر فرهنگ باستانی ایران جنبه معنوی و روحانی داشته است و با مرگ سیاوش اسطوره شهادت و قداست وی در بطن فرهنگ ایران زمین شکل می گیرد . هزاران  سال مردم بخارا بر کشتن وی نوحه سرایی می کردند . 
تا اینکه با ورود دین اسلام به ایران ، این فرهنگ در عمق جان ایرانی بن مایه های اسلامی نیز پیدا می کند وقتی حسین بن علی (ع) در سال 61 هجری در کربلا با قساوت و بیرحمی به شهادت رساندند ، از آن زمان تاکنون هر ساله در روز عاشورای امام حسین (ع) مراسم با شکوهی در سوگ شهادت ایشان برگزار می شود . با ورود تشیع در ایران ، به تدریج دررفتارهای فرهنگی و تفکر و باورهای دینی عامه مردم دگرگونی هایی پدید آمد ، برخی رفتار ها و عقاید و رسوم کیش های پیشین ایرانیان که با ساختار های مذهبی و انگاره های مذهبی مذهب تشیع مطابقت نداشتند و احتمالاً در تعارض بودند ، رفته رفته کنار گذاشته و فراموش شدند یا جای آن را رفتارها و آداب دین جدید گرفت و یا با عناصر فرهنگ اسلامی در آمیختند و صبغه مذهبی یافتند . 
حماسه ی شهادت امام حسین (ع) شکلی تازه در عرصه فرهنگ شهادت جویی پدید آورد و پاسخ درخوری به خواست ها و آرزوهای مردم شیعه ایران داده این قهرمان تاریخ تشیع با شهادتش آئینی نو و جنبشی انقلابی در فرهنگ شهادت در جامعه مذهبی ایران پدید آورد و آن جنبه اسطوره ای ایرانی و حماسی آن وقتی با جنبه های تشیع ناب اسلامی در آمیخت باعث شد با وجود اینکه ما عرب نیستیم (بخاطر وجود همان بن مایه های حماسی قدیمی ) بزرگترین حماسه قلمداد شود . در حالی که با وجود این مطلب که واقعه عاشورا خاستگاه عربی دارد برای عرب ها جنبه حماسی به خود نگرفته است . 1
حال هزار سال پس از واقعه کربلا ، مردم حاشیه کویر ایران با بهره گیری از عناصر سازنده حماسه شهادت امام حسین در کربلا روایتی حماسه گونه از هجرت و شهادت امامزاده سلطانعلی(ع) می پردازند و آن را در مجموعه ای از رفتار های سنتی – ایرانی در مراسم تشیع و خاک سپاری اودر سالگرد شهادتش بازگو می کنند .





برچسب ها:

اَلسَّلامُ عَلی آدَمَ صَفوَةِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلی نُوحٍ نَبِیِّ اَللهِ ، اَلسَّلامُ عَلی اِبراهِیمَ خَلیلِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلی مُوسی کَلیمِ اَللهِ ، اَلسَّلامُ عَلی عیسی روُحُ اَللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا رَسُولَ اَللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا خَیرَ خَلقِ اَللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا صَفِیَّ اَللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مُحَمَّد ابنَ عَبدِاللهِ خاتَمَ اَلنَّبیینَ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا اَمیرَالمُومِنینَ عَلیِّ اِبنِ اَبیطالِب وَصِیِّ رَسوُلِ اَللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یا فاطِمَۀِ سَیِّدَۀِ نِساءِ العالَمینِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُما یا سِبطَی نَبِیِّ اَلرَّحمَۀِ ، وَ سَیِدَی شَبابِ اَهلِ اَلجَنَّۀ ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا عَلیِّ بنِ الحُسَینِ سَیِّدَ العابِدینَ ، وَ قُرَّۀَ عَینِ النّاظِرِینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ باقِرِ العِلمِ بَعدَ النَّبِیِّ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا جَعفَرِبنِ مُحَمَّدٍنِاَلصّادِقِ البارَّ الاَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مُوسَی بنِ جَعفَرِ الطّاهِرَ الطُّهرَ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا عَلِیٍّ بنِ مُوسَی الرِّضَا المُرتَضی ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍ اَلتَّقِیَ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا عَلیِّ بنِ مُحَمَّدِاَلنَّقِیَّ اَلنّاصِح الاَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا حَسَنَ بنِ عَلِیٍّ، اَلسَّلامُ عَلَی الوَصِیِّ مِن بَعدِهِ ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی نوُرِکَ وَ سِراجِکَ ، وَوَلیِّ وَلِیِّکَ ، وَوَصِیِّ وَصِیِّکَ ، وَ حُجَّتِکَ عَلَی خَلقِکَ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا بنَ رَسوُلِ اَللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یابنَ فاطِمَۀَ وَ خَدیجَۀَ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یابنَ اَمیرِالمُومِنین، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یابنَ اَلحَسَنِ وَ اَلحُسَینِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یابنَ وَلیِّ اَللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا اَخی وَلیِّ اَللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا عَلِیِّ ابنِ مُحَمَّدٍنِباقِرِ العِلمِ بَعدَ اَلنَّبی وَ رَحمَۀُ اللهِ وَ بَر کاتُهُ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مَن بِزِیارَتِهِ ثَوابَ زِیارَتِ سَیِّدِ الشُّهَدا یُرتَجی، اَلسَّلامُ عَلَیکَ عَرَّفَ اللهُ بینَنَا وَ بَینَکُم فِی اَلجَنَّۀَ، وَ حشُرنا فِی زُمرَتِکُم، و اَورَدَنا حَوضَ نَبیِّکُم، وَ سَقانا بِکَاسِ جَدِّ کُم مِن یَدٍ عَلِیٍّ بنِ اَبیطالِبِ صَلَواتُ اللهِ عَلَیکُم ، اَسئَلُ اَللهَ اَن یُریَنا فیکُمُ اَلسُّروُرَ وَ الفَرَجَ، وَ اَن یَجمَعَنا وَ اِیّاکُم فِی زُمرَۀِ جَدِّ کُم مُحَمَّدٍ ، صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ اَن لا یَسلُبَنا مَعرِفَتِکُم ، اِنَّهُ وَلیٌ قَدیرُ، اَتَقَرَّبُ اِلیَ اَللهِ بِحُبکم، وَالبَرائَۀِ مِن اَعدائِکُم، وَالتَّسلِیم اِلی اَللهِ راضِیاً بِه غَیرَ مُنکِرٍ وَ لا مُستَکبِرٍ ، وَ عَلی یَقینِ ما اَتی بِهِ مُحَمَّدٍ وَ بِهِ راضٍ، نَطلَبُ بِذلِکَ وَجهَکَ یا سَیِّدی، اَللهُمَّ وَ رِضاکَ وَالدّارَ الاخِرَۀَ، فَاِنَّ لَکَ عِندَ اَللهِ شَاناً مِنَ الشَّانِ ، اَللهُمَّ اِنِّی اَسئَلُکَ اَن تَختِمَ لِی بِالسَّعادَۀِ ، فَلا تَسلُب مِنِّی مَا اَنا فِیهِ وَ لا حَولَ وَ لاقُوَّۀَ اِلاّ بِاللهِ اَلعَلیِ اَلعَظِیمِ ، اَللهُمَّ اِستَجِب لَنا وَ تَقَبَّلهُ بِکَرَمِکَ وَ عِزَّتِکَ، وَ بِرَحمَتِکَ و عافِیَتِکَ ، وَ صَلیَ اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجمَعینَ وَ سَلَّمَ تَسلیماً یا اَرحَمَ الرّاحِمِینَ .


التماس دعا...

 





برچسب ها:
1 2 3 4 5 نسخه قابل چاپ
نوشته شده در تاریخ 1392/5/4 توسط محمد عظیمی
امتداد کربلا

     


امتداد کربلا
سلام اي سيد و سلطان دلها

درود اي عشق تو مهمان دلها

سلام اي سبز پوش دشت اشراق

به پابوست ملک پيوسته مشتاق

زلال چشمه سار کوثري تو

علي ابن امام باقري تو

حديث عشق را فصل الخطابي

  گل صد برگ عصمت را گلابي

فروغ پنجمين مهر کمالي

صفاي سرزمين اردهالي

به باغ آرزوي ما بهاري

حريم نور را آئينه دار

سخاوت آبرومند عطايت

شجاعت بوسه زد بر خاک پايت

قيامت امتداد کربلا بود  که خونت

جوشش خون خدا بود 

شهادت وامدار خون پاکت

بهشت از عاشقان سينه چاکت

      گل توحيد شد خون جبينت

فداي آن نماز آخرينت

شکسته خاطريم از ماتم تو

  چه سنگين است انبوه غم تو

   غمــت يادآور داغ حسيـن (ع)است

     که جاري اشک زهرا از دو عين است

دهد بوي مدينه مشهد تو

دلم شمع مزار و مرقد تو

جلاي مهر بر آئينه ام زن

مدال نوکري بر سينه ام زن

نگاه خواهشم سوي تو باشد

  (کميل) از جان ثناگوي تو باشد





برچسب ها:
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
آرشیو مطالب
نظرسنجی
بهترین مداح هیئت در سالهای گذشته کیست؟







پیوند ها
وصیت نامه شهدا
امکانات جانبی
دریافت همین آهنگ

body style="text-align:center">
آمار وبلاگ
بازديد امروز : 23
افراد آنلاين : 2
بازديد ديروز : 0
بازديد ماه : 22
بازديد سال : 99
کل بازديدها : 73379
مجموع اعضا : 1
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 30